воскресенье, 28 июля 2019 г.

Хореограф: стоит ли учиться

Як стати хореографом без освіти і досвіду работи. Реальна історія вчителя по танцям 


Пара слів про автора

Мене звуть Наталя, мені 24 роки. З самого дитинства я захоплювалася хореографією. Ходила в різні школи, займалася у різних викладачів. Після закінчення школи я поступила в ДВФУ на релігієзнавця (в той момент мене дуже цікавила тема релігії), так що на час відклала своє дитяче захоплення. Однак після першого курсу я зрозуміла, що мене не цікавить навчання. Тоді я зняла квартиру зі своєю подругою і стала шукати роботу.


Як почалася моя кар'єра хореографа

Спочатку я думала, що влаштуюся продавцем в який-небудь невеликий магазинчик, після чого вже буду шукати повноцінну роботу. Але я натрапила на вакансію «педагога з хореографії» із заробітною платою від 30 тисяч рублів на місяць.

Єдиною проблемою стало те, що у мене зовсім не було викладацького досвіду. Я на всяк випадок залишила відгук, вже на наступний день мені подзвонили і запросили на співбесіду.

Вдала співбесіда і пробне заняття

Я приїхала в призначене місце, мене зустріла літня жінка. Місце, в якому я опинилася, було школою танців. Співбесіда почалася з питання про мій досвід. Я чесно сказала, що ніколи не викладала танці. Після цього ми поговорили про мої вміння, досягнення, і мені сказали чекати дзвінка.

Подзвонили мені тільки через тиждень. Як мені здається, вони намагалися знайти досвідченого викладача, але не змогли, тому і звернулися до моєї кандидатури.
Після добре проведеного пробного заняття мене прийняли на роботу.
Мені запропонували провести пробне заняття у дівчаток у віковій групі 8-11 років. Я зібрала свій одяг в рюкзак, трохи почитала про викладання і поїхала в школу танців. Мене попросили приїхати заздалегідь.

Виявилося, що я повинна була допомагати вести урок іншому викладачеві, лише другу половина заняття я провела сама. Після цього мені сказали, що я підходжу, тому можна узгодити графік.

Закриття школи

В тому місці я пропрацювала 6 місяців, після чого школа закрилася. Я розуміла, що оренда приміщення коштувала великих грошей, а на заняття приходило дуже мало учнів.

Дитячі групи були зовсім маленькими. За 1 заняття я отримувала 800 гривень, в день я проводила не більше двох уроків.

Паралельно я вивчала методички, за якими і будувався процес. Потрібно розуміти, з чого варто почати, які вправи дієві. Одна і та ж група займалася всього 2 рази в тиждень, так що потрібно було вигадувати домашнє завдання для учениць, щоб процес підготовки йшов швидше. Після закриття школи я зрозуміла, що така робота мені подобається, так що стала шукати таку ж вакансію в іншому місці.

Робота в новій школі танців

На мій подив, вже через півтора тижні я вийшла на роботу в іншу школу, працюю я тут до сих пір. За час роботи у мене з'явилися чіткі обов'язки і напрямки.
Тепер я працюю з найменшими дітьми (групи з 5 до 8, з 9 до 12 років). Я викладаю естрадні та сучасні танці. Я зрозуміла, що з зовсім маленькими дітьми мені працювати комфортніше, ніж з підлітками. За одне заняття я отримую 1 000 гривень, в тиждень у мене 8 уроків по півтори години.

Будуються заняття по-різному. Починаються, само собою, з розминки, але з дітьми постарше ми менше граємо, для малюків важливо підтримувати атмосферу гри. Вони навряд чи будуть отримувати задоволення від занять, якщо ходити перед ними з серйозним обличчям.

Хореограф-той самий вчитель

За весь час викладання я вивчила багато літератури для вчителів, поступово розумію дитячу психологію (хоча б на базовому рівні). Я розумію, що не можна на дітей кричати, не можна їх принижувати перед ровесниками.

Також читайте: Як займатися улюбленою справою і добре заробляти на цьому? Секретом ділиться хореограф-постановник з Набережних Човнів.

Це зрозуміле правило, але я згадую своїх шкільних вчителів, які могли накричати на дитину за погану успішність, і дивуюся. Такі методи згубно позначаються на емоційному стані дитини, а також погано впливають на його соціалізацію.

Труднощі в роботі хореографа

Мені подобається моя робота, проте в ній є і мінуси, з якими боротися неможливо. У групі одночасно займається 5-6 чоловік, за кожного з них батьки платять по 1 500-2 000 рублів на місяць (в залежності від виду танцю, якому навчається дитина).

Так вже вийшло, що не всі діти хочуть цим займатися. Як правило, якої-небудь матусі захотілося говорити подругам, що її дочка красиво танцює, так що вона віддала її на заняття. Таких дітей відразу видно, так що я сильно їх не навантажую.
Тепер я працюю з найменшими дітьми (групи з 5 до 8, з 9 до 12 років).
Є і проблема в тому, що дитина не повинна скаржитися на втому. При цьому я розумію, що ледаче навчання без витрати сил навряд чи призведе до набуття навичок. Справжнє тренування у дітей не повинна відрізнятися від дорослої, але при сильному стомленні дитина перехоче займатися танцями, так що потрібно знаходити необхідний баланс.

Я прекрасно знаю, що в деяких інших школах діти бісяться під музику, займаючись від сили 10-15 хвилин. У результаті батьки раді, адже їх дитина начебто вчиться танцювати, дитині добре від того, що він пограв, а школа просто отримала за це гроші. Конкурувати з такими школами важко, але ми намагаємося.

Найближчим часом я не збираюся міняти роботу, мене все влаштовує. Моя робота допомагає тримати себе у формі, інакше буду виглядати безглуздо в очах своїх учениць. У перспективі через 5-6 років я хотіла б переїхати в Щецин, це моя мрія. Якщо я зможу знайти там таку ж роботу, то буде просто чудово.

Комментариев нет:

Отправить комментарий